Hosting por

Diumenge 5 de març: Masies de Vacarisses

Hora: 9:30h

Lloc de trobada: Cementiri de Vacarisses

Recorregut: Aquesta excursió ens portarà a visitar algunes de les masies de Vacarisses. És una excursió circular i molt planera . El millor de la sortida, però és l’esmorzar;  tindrem la oportunitat d’entrar i esmorzar a la masia de Les Comelles, on el seu amo – Ignasi Gibert – ens explicarà part de la seva història.
  • Començarem baixant la pista del cementiri, fins arribar a l’estació de tren de la Renfe de Can Serra.
  • Passarem per al urbanització de Can Serra i agafarem el camí vermell del Palà. Trencarem a la nostra dreta quan veiem la cadena i agafarem una pista fins arribar a la masia de Les Comelles per esmorzar i gaudir de la vista tant de Montserrat com del poble.
  • Un cop tips seguirem la pista que ens porta a la carretera vella, passant per sota l’autopista i observant de lluny la masia de Viladoms. Arribant  al Fresno passarem per sota el pont de la via agafant el camí que ens porta a Can Vives.
  • Passarem per la Masia de Can Vives i altra vegada travessarem per la carretera i agafarem un corriol i pista que ens tornarà al punt de sortida, al cementiri.

Distància i durada: 10 km aprox. (total), que es poden fer bé en 2:30h (sense comptar parades). La durada total de l'excursió serà d'unes 3:30h i per tant esperem retornar al punt de trobada cap a les 13h.

Desnivell acumulat: uns 100 m.

Sortida de tardor: 15 d'octubre de 2016

Benvolgudes famílies,

Us volem informar de la sortida familiar de tardor que organitza l’AMPA de l’escola.

Dissabte 15 d’octubre: Fonts, avencs i tombes a Rellinars

Hora: 9:30h

Lloc de trobada: Aparcament del Camp de Tir de Rellinars

Recorregut: Aquesta excursió ens portarà a visitar alguns llocs sorprenents de la Serra de l’Obac, prop del torrent de la Saiola. En només uns pocs quilòmetres, podrem veure fins a sis fonts, un pou, tres avencs i unes sepultures de fa més de 1000 anys! Dissortadament, la sequera d’aquest any fa que cap de les fonts no ragi, però els llocs que visitarem ben bé valen la caminada.
  • Començarem seguint la pista que ens menarà fins a la font de Carlets.
  • Després de travessar el torrent de la Saiola, la mateixa pista ens permet arribar a la font de Llaminers, ben bé a tocar del torrent.
  • Enfilarem un petit tram de la mateixa pista en direcció a Les Boades, i un corriol a la dreta ens durà fins a la font de la Barbotera, que és una surgència espectacular entre les roques.
  • De nou al camí, ens aproparem fins a la font del Trull.
  • Un petit corriol de bosc ens permetrà arribar en ben poc tros al pou de la Pedregosa, amb l’avenc/font al seu costat.
  • Seguint el mateix camí principal ens desviarem per endinsar-nos per una petita vall fins a les tombes de les Roquisses. Es tracta de tres tombes de llosa, en força mal estat de conservació, que es creu que pertanyen a l’Alta Edat Mitjana, abans del segle XI, i d’arrel paleocristiana. En el petit pla podem esmorzar una mica.
  • Ben a prop de les sepultures de les Roquisses hi ha l’avenc de les Roquisses, amb una fondària d’uns 20 m.
  • Un tram una mica més llarg del camí principal del torrent ens portarà fins a la font de la Saiola, una surgència que ha estat explorada fins a un recorregut d’uns 85 m.
  • La tornada la farem pel camí principal.
  • Els que s’hagin quedat amb ganes de més fonts podran agafar un desviament fins a la font del Conill.

Podeu trobar informació detallada sobre els llocs i sobre com arribar seguint aquest enllaç.

Distància
: 6 km aprox. (d’anada i tonada), que es poden fer bé en 1:30h (sense comptar parades). De tota manera, estarem sempre a prop del camí principal i qui vulgui podrà escurçar el recorregut en qualsevol moment. També es podrà allargar l’excursió en 1.5 km per anar a la font del Conill (25 minuts).